Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky.

Základné ustanovenia.

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej len obchodné podmienky) sú vydané:

Prevádzkovateľ internetového obchodu: Arcadia – Slovakia, s.r.o.

so sídlom : M.Pišúta 2, Liptovský Mikuláš

prevádzka : M.Pišúta 2, Liptovský Mikuláš

IČO : 47438592

DIČ : 2024019217

IČ DPH: SK2024019217

telefón : +421 903 638 856

              +421 902 415 246            

email : kvetyarcadia@gmail.com

internetová adresa: http://www.arcadiakvety.sk/

Podnikateľský subjekt je registrovaný :

Obchodný Register Okresného súdu v Žiline, Odd.:Sro, Vložka 61794/L

Číslo účtu : ČSOB, a.s.

IBAN-medzinárodné číslo účtu: SK80 7500 0000 0040 1954 0769

BIC/SWIFT CODE: CEKOSKBX

(ďalej len obchodník)

2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti obchodníka a spotrebiteľa, ktorá uzatvára spotrebiteľskú zmluvu na diaľku (ďalej len zmluva), mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti ( ďalej len spotrebiteľ) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej adrese: www.arcadiakvety.sk ( ďalej len internetový obchod).

3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. Odchýlne dojednanie v zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto podmienok.

4. Tieto obchodné podmienky a zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

Informácie o tovare, službe a cenách.

1. Informácie o produktoch, vrátane uvedenia ceny služieb a jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacích poplatkov a nákladov za dodanie tovaru obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu , po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.

2. Všetka prezentácia tovaru umiestnaná v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzavrieť zmluvu ohľadom tohoto tovaru.

3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru a platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať.

Objednávka a uzavretie spotrebiteľskej kúpnej zmluvy na diaľku.

1. Náklady vzniknuté spotrebiteľovi pri používaní komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzaretím zmluvy ( náklady na internetové pripojenie, na telefón a iné) hradí spotrebiteľ sám.

2. Spotrebiteľ vykonáva objednávku tovaru a služby vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3. Pri zadávaní objednávky si spotrebiteľ vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a služby doručenia a iné napr. text na stuhu či gratulačnú kartu.

4. Pred odoslaním objednávky je spotrebiteľovi umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle spotrebiteľ obchodníkovi kliknutím na tlačidlo:"potvrdiť objednávku s nutnosťou platby". Údaje uvedené na objednávke sú obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie spotrebiteľa o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.

5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle obchodník spotrebiteľovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú spotrebiteľ pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Spotrebiteľská kúpna zmluva je uzavretá až po jej uhradení a prijatí platby a objednávky obchodníkom.

6. V prípade, že obchodník niektorú s požiadaviek uvedených v objednávke nemôže splniť, zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu, prípadne telefonicky pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za  nový návrh zmluvy a táto je v takom prípade uzavretá potvrdením spotrebiteľa o prijatí tejto ponuky obchodníkovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.

7. Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Spotrebiteľ môže zrušiť objednávku, pokým nie je spotrebiteľovi doručené oznámenie o prijatí objednávky obchodníkom. Spotrebiteľ môže zrušiť objednávku telefonicky na tel. čísle obchodníka alebo elektornickou správou na email obchodníka, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.

8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení ceny tovaru v inetrnetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je obchodník povinný dodať spotrebiteľovi tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že spotrebiteľovi bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje spotrebiteľa o chybe bez zbytočného odkladu a zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh zmluvy a táto je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí spotrebiteľom na emailovú adresu obchodníka.

Platobné podmienky a dodanie tovaru.

1. Cenu tovaru a náklady spojené s dodaním tovaru podľa zmluvy môže spotrebiteľ zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:

- bezhotovostne platobnou kartou na účet obchodníka prostredníctvom platobnej brány,

- bezhotovostne prevodom na bankový účet obchodníka,

- dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru,

- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na prevádzke.

2. Spoločne s kúpnou cenou je spotrebiteľ povinný zaplatiť obchodníkovi náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.

3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná ihneď pri podaní objednávky a pripísaná na účet obchodníka najneskôr do 3 dní od uzavretia zmluvy.

4. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje spotrebiteľ podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektornických platieb.

5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet obchodníka.

6. Obchodník nepožaduje od spotrebiteľa vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.

7. Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť spotrebiteľovi pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom nejneskôr do 48 hodín.

8. Tovar je spotrebiteľovi dodaný:

- na adresu určenú spotrebiteľom v objednávke,

- osobným odberom v prevádzkarni obchodníka.

9. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.

10. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke spotrebiteľa a v potvrdení objednávky obchodníkom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky spotrebiteľa, tento znáša riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

11. Ak je obchodník podľa zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené spotrebiteľom v objednávke, je tento povinný prevziať tovar pri dodaní, ak tovar napriek uvedenému neprevezme, považuje sa tento za dodaný. Doručuje sa jediný raz a to najmä s prihliadnutím na poskytovanú službu, na priestorovú, kapacitnú a časovú náročnosť pre obchodníka pri dodávaní tovaru spotrebiteľom. Čas dodania tovaru uvedený spotrebiteľom v objednávke je orientačný, pre obchodníka nezáväzný, avšak pokiaľ je to v jeho možnostiach ho dodržať. V prípade, že je z dôvodov na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je spotrebiteľ povinný zaplatiť tieto náklady spojené s iným spôsobom doručenia tovaru. Obchodník pred uzavretím zmluvy oboznamuje spotrebiteľa, že v prípade ak došlo k úplnému poskytnutiu služby nemá právo na odstúpenie od zmluvy.

12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí spotrebiteľ zásielku od prepravcu prevziať.

13. Obchodník vystaví spotrebiteľovi daňový doklad (faktúru, blok z ORP, alebo VRP,..) Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu spotrebiteľa, alebo je priložený k dodávanému tovaru.

14. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal spotrebiteľ povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou tak neurobil.

Odstúpenie od zmluvy.

1. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel spotrebiteľskú kúpnu zmluvu na diaľku má právo od  zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.

2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy je 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená, alebo tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar.

3. Spotrebiteľ nemôže okrem iného odstúpiť od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy pri:

- poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a obchodník pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

- dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávisle na vôle obchodníka a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy,

- dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

- dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zniženiu kvality alebo skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu poškodený alebo nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

- dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygiebnických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaníporušený,

- v ďalších prípadoch uvedených v § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaníé služieb na základe spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku v znení neskorších predpisov.

4. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ odoslať prehlásenie o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy.

5. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napr. listom zaslaným poštou, alebo emailom na adresy uvedené v týchto obchodných podmienkach). Na tento účel môžte spotrebiteľ využiť vzorový formulár k odstúpeniu od spotrebiteľskej kúnej zmluvy poskytnutý obchodníkom uvedený v prílohách týchto obchodných podmienok, alebo využiť vzorový formulár na odstúpenie od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy na diaľku uvedeným v prílohe č. 2  Zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy zašle spotrebiteľ na emailovú alebo doručovaciu adresu obchodníka uvedenú v týchhto obchodných podmiennkach. Obchodník potvrdí spotrebietľovi bezodkladne prijatie formulára.

6. Spotrebiteľ, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť obchodníkovi tovar do 14 dní od odstúpenia zmluvy. Spotrebiteľ znáša náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.

7. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu obchodník bezodkladne, nejneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy všetky peňažné prostriedky, vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal a to rovnakým spôsobom. Obchodník vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým spotrebiteľ súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

8. Ak spotrebiteľ zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý obchodník ponúka, vráti obchodník spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

9. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, nie je obchodník povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar odovzdá a obchodník tovar prevezme a skontroluje.

10. Tovar musí vrátiť spotrebiteľ obchodníkovi nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.

11. Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca, alebo dodávateľ tovaru prerušil prípadne ukončil výrobu, dovoz alebo dodávanie tovaru. Obchodník bezodkladne informuje spotrebiteľa prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od spotrebiteľa na základe zmluvy prijal a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným spotrebiteľom.

Zodpovednosť za vady výrobku ( ďalej už len vytknutie vady, resp. vada").

1. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä obchodník zodpovedá spotrebiteľovi, že v dobe, kedy spotrebiteľ tovar prevzal:

- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré obchodník, alebo výrobca popísal,

- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa,

- tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,

- je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a

- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

2. V prípade výskytu vady výrobku môže spotrebiteľ obchodníkovi vytknúť vady a požadovať:

- ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť ju aj bezplatne odstrániť, alebo vymeniť za iný tovar.

- ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, obchodník spotrebiteľovi poskytne primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť.

4. Spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť:

- ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,

- ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,

- ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.

5. Obchodník je povinný prijať vytknutie vady výrobku, alebo služby ( slengovo reklamáciu) v prevádzkarni obchodníka, ktoré je sídlom i miestom podnikania. Spotrebiteľ môže vytknutie vady uplatmniť aj u osoby určenej obchodníkom. Ak vytknutie vady spotrebiteľa vybavuje osoba určená obchodníkom, táto ju môže vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak vytknutie vady postúpi na vybavenie obchodníkovi. Obchodník je povinný spotrebiteľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom vytknutia vady a aký spôsob jej vybavenia spotrebiteľ požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia vytknutia vady, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom vytknutia vady a akým spôsobom jej vybavenie spotrebiteľ požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia vytknutia vady, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia vytknutia vady výrobku, alebo služby.

6. Ak spotrebiteľ uplatní vytknutie vady, obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatní, je obchodník alebo ním poverený pracovník, alebo určená osoba povinná vykonať vybraným spôsobom vybavenie vytýkacieho konania -  vytknutia vady tovaru alebo služby ihneď.

V zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia vytknutia vady, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia vyzknutia vady. Po určení spôsobu vybavenia vytknutia vady sa táto vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch ju možno vybaviť aj neskôr. Vybavenie vytknutia vady vrátane odstránenia vady nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a spotrebiteľ má pávo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia vytknutia vady sa poavžuje moment, kedy dôjde k prejavu vôle spotrebiteľa na uplatnenie práva z vadného plnenia obchodníkovi.

7. Obchodník písomne informuje spotrebiteľa o výsledku vytýkacieho konania a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia vytknutia vady.

8. Právo z plnenia vytknutia vady spotrebiteľovi nepatrí, ak spotrebiteľ pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak vadu sám spôsobil.

9. V prípade oprávneného vytknutia vady má spotrebiteľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením vytknutia vady. Toto právo môže spotrebiteľ u obchodníka uplatniť v lehote do jedného mesiaca  po uplynutí záručnej doby.

10. Voľbu spôsobu vytknutia vady a jej vybavenia, ak je viacero možností, má spotrebiteľ.

11. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia ustanoveniami § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianského zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

12. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou obchodníka za vady upravuje Poriadok vytýkacieho konania ( reklamačný poriadok) ochodníka.

Doručovanie.

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

2. Spotrebiteľ doručuje obchodníkovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Obchodník doručuje spotrebiteľovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho objednávke.

 

Mimosúdne riešenie sporov.

1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho ( mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.

2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov zo spotrebiteľskej kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom: Prievozská 32, 82799 Bratislava, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 82799 Bratislava 27, alebo elektronicky na:  ars@soi.sk, alebo adr@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu.consumers/odr je možné použiť pri riešení sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom z kúpnej zmluvy.

3.  Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika so sídlom Mlynské Nivy 44/a, 82715 Bratislava, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EU č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 ES ( nariadenia o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

4. Obchodník je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

Záverečné ustanovenia.

1. Všetky dojednania medzi obchodníkom a spotrebiteľom sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený spotrebiteľskou kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných predpisov.

2. Obchodník nie je vo vzťahu k spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskoršícjh predpisov..

3. Všetky práva k webovým stránkam obchodníka, najmä autorské práva obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov prináleží obchodníkovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu obchodníka.

4. Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Spotrebiteľ nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať inetrnetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

5. Spotrebiteľská kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

6. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavrete na diaľku - príloha č. 1 a vzorový formulár pre odstúpenie od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy - príloha č. 2.

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01.07.2024.

 

Príloha č. 1. 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU .

 

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená alebo iná tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou ) na adrese: Arcadia -Slovakia s.r.o.,  M. Pišúta 2, 03101 Liptovský Mikuláš, tel. číslo +421 902 415 246, +421 903 638 856, alebo mailom na emailovej adrese: kvetyarcadia@gmail.com .

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je Prílohou č. 2 týchto obchodných podmienok, jeho použitie však nie je povinné. Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom nášho webového sídla:  https://www.arcadiakvety.sk/ - adresa webovej stránky.

Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.

Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy a doručený dodaný tovar. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu.

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Ak pri zmluve uzavretej na diaľku tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Zodpovedáte za akékoľvek Vami spôsobené zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Ak ste požiadali o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.

 

 

 

Príloha č. 2

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU.

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku)

 

– Komu:  Arcadia-Slovakia, s.r.o., sídlo a miesto podnikania M. Pišúta č. 2, 03101 Liptovský Mikuláš,

E-mailová adresa:  kvetyarcadia@gmail.com.

 

Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu:

..........................................................................................................................................................................................

– Číslo objednávky a číslo faktúry:

– Dátum objednania a dátum prijatia tovaru(služby):

– Meno a priezvisko spotrebiteľa:

– Adresa, emailová adresa a tel. číslo spotrebiteľa:

– Dôvod vrátenia tovaru:

–  Vrátenie finančnej čiastky za tovar: ......................... v € za náklady na dopravu pri dodaní:..............................v €

Čiastka spolu: ......................................... € prevodom na účet IBAN: .............................................................................. v banke..............................................................

Podpis spotrebiteľa* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):

 

Dátum: ............................

* Nehodiace sa prečiarknite

Pre správne fungovanie tohoto webu a jeho ďalšie zlepšovanie používame súbory cookies. Viac informácií